Utmanare 15–18 år

Äventyr på riktigt! I Scouterna hittar du både utmaningar och nya kompisar, oavsett var du bor eller hur du gammal du är. Att vara scout är att utmana. Dig själv, din omgivning och alla förutfattade meningar.

Tillsammans med kompisar får du uppleva utmanande friluftsliv och engagera er i samhällsfrågor.

Som utmanarscout händer mycket i livet. Många går på gymnasiet och har veckorna fullbokade. Då är det skönt att koppla bort vardagen med Scouterna. Som utmanarscout öppnar sig världen för dig på riktigt. Du och dina kompisar har möjlighet att åka på en mängd olika läger och äventyr runt om i Sverige, Europa och världen. Det är som utmanarscout som många får möjlighet att åka på världsscoutjamboree.

I Scouterna är det alltid tillåtet att göra fel, men det är ofta när vi reflekterar som vi kommer på hur vi ska göra för att det ska bli rätt nästa gång.

Nageltrång – Fötterna

Välkommen till avdelningen Nageltrång – Fötterna. Här träffar vi kompisar och lär oss att ta mycket eget ansvar. Vi planerar och genomför vårt eget terminsprogram, vilket innebär att scouting för oss blir vad vi gör det till.

Utöver våra veckomöten så är vi även ute på äventyr som arrangeras i Stockholmsregionen. Vissa av oss är engagerade som ledarassistenter på de andra avdelningarna i kåren samt hjälper till som funktionärer på tävlingar och hajker som kåren arrangerar. Några av oss sitter även med i kårstyrelsen samt i Södertörns scoutdistrikts utmanararbetsutskott (Södertörns AU).

Vårt rop!

FÖTTERNAAAA!
ÖHH!
går och går,
genom alla skogens snår,
över bergen, genom…
SKOGEN!
Svetten är oss alla trogen
FÖ… TTER… NA
ÖHH!

Mötestid

Vi träffas vanligtvis på måndagar kl 19.00-21.00.

Ledare på Fötterna - Nageltrång